Tuesday, September 29, 2009

ABDULLAH SIDEK PELAJAR BERIMAN- Guru Smkr


EN ZAIKI ISMAIL- Guru Sejarah smkr

Berkat masin doa cikgu cikgu adalah rahsia kejayaan Tokoh Pelajar Smkr 2008 berjaya mencipta kejayaan sampai keperingkat yang lebih tinggi. Salah seorang guru sejarah yang pernah mengajar Abdullah iaitu cikgu zaiki, berkata, kita susah untuk mendapat ganti seorang pelajar seperti Abdullah, ia merupakan kehilangan kepada sekolah, kemesraan beliau dengan adik adik junior dan hormat yang tinggi pada guru guru menyebabkan warga semekar rasa kehilangan pelajar yang soleh setelah Abdullah ke UPSI. Kami guru guru sayang pada Pokloh, tambahnya dengan nada yang sayu.
Disamping kecemerlangan beliau dalan akademik, sahsiah yang cemerlang menjadi identiti Pokloh, Guru Penolong Kanan 1 yang ditanya berkata " Pokloh adalah role model seorang pelajar cemerlang, bukan sahaja baik,beriman, bertaqwa, zuhud, tawadduk, rendah diri, tidak pentingkan harta dunia, berbudi bahasa, lemah lembut dan bertoleransi dengan semua orang,"
tambah En Zainuddin Salleh " kita doakan Pokloh berjaya menjadi insan hebat suatu hari nanti, ciri- ciri yang ada pada pokloh menjadi inspirasi kepada semua pelajar.

No comments:

Post a Comment