Wednesday, October 14, 2009

AKU DAN USIA.....................................


REMAJA...........ZAMAN TERINDAH. ZAMAN KEGEMILANGAN KEMUNCAK INTAN BERLIAN.
REMAJA... kamu adalah intan berlian yang dirindui oleh ISLAM.

pENULIS baru sahaja mendapat satu ilmu yang paling bermakna untuk diceritakan sebagai panduan untuk sahabat alumni semua..
KERUNTUHAN AKHLAK REMAJA SEKARANG.. APA PUNCANYA???
penulis dan sahabat dari usm telah berkongsi rasa sedih melihat fenomena kemanusiaan sekarang, apatah lagi zaman remaja yang terhebat ini. apa erti pembangunan tapi kemanusiaan hancur??? Bangga sangatkah manusia apabila digelar pelajar kolej, universiti, maktab, politeknik..... pandang sebelah mata saja pada budak2 skolah pondok, tahfiz.... tak standard la.
waraknya bila berkopiah,bersongkok, bertudung mcm ustazah la pulok... INILAH AYAT2 YG PERLU DIKAJI KESANNYA KPD IKLIM GENERASI KITA.

PERTAMA.. hidup rasa rimas bila kita perlekeh ilmu agama. jiwa tak tenang. ibadat dah tak rasa manis.. saya tetap akan mengatakan walauapapun yg kta buat. mesti ingat ALLAH, zikir selalu.
kalu rasa malas sujud 5 waktu yang wajib buat bumi lain, jgn sedut udara ALLAH, jgn duduk atas bumi ALLAH.... SEBAB yang 5 inilah TIANG AGAMA, tak perlu tunjuk kad matrik, tak perlu tunjuk ijazah, master, phd, DR... kamu tidak layak untuk bercakap hebat kalu kamu yang meruntuhkan AGAMA ALLAH.
REMAJA ISLAM YG TAK SOLAT.....
Kamu lebih hina drpada anjing kurap, ALLAH akan laknat manusia yang berani meruntuhkan AGAMA ISLAM... Dasar tidak kenal diri, mana2 yang sanggup lalaikan solat adalah manusia2 yang akan CELAKA... MEMANG AKAN CELAKA. ALLAH TELAH MEMUTUSKAN TUNGGULAH kecelakaan bagi mereka yang berat kepala untuk solat.

No comments:

Post a Comment