Friday, October 2, 2009

TENTANG SAHABAT-s/u Alumni

SAING BAIK NORHISAN
Senyuman manis seorang sahabat masih segar di ingatan ku.. pertemuan kita di suatu hari menitik kan ukhuwah yamg sejati bersyukur ku kehadrat ilahi diatas jalinan yang suci. namun kini perpisahan yang terjadi. dugaan yang menimpa diri, bersabar diatas suratan ku tetap pergi jua.

Kalau dulu Mohd Nor Hisan Bin Mohd Noor......... skrg Sarjana Muda Sastera USM
S/U Alumni sudah menyangka tentang kejutan yang akan dilakukan oleh Hisan, siapa pun boleh nampak tentang mereka yang akan berjaya. TEKUN sejak mula berada di 6A1. Tak suka tidur dalam kelas, kuat study malam, solat hajat yang berterusan tapi tdk sampai bengkak mata. dan yang penting beliau mudah untuk bergurau senda dengan kawan semasa di 6A1. kalau di asrama Abe Ise adlah Senior kesayangan ustazah, adik2 junior pun mudah bergaul dgn beliau, Ustazah Latifah pggil ABE ISE... ajar baca qur'an, dan rajin buat kijo tolong warden selain study. S/U sangat2 mengenali Norhisan sebab slama stahun kami hidup mcm keluarga di asrama. Saya akui sikap rendah diri beliau adalah rahsia kjyaan dan kberkatan hidup, sekarang beliau selalu pesan , "Ingat sokmo hok mok pese, walau jauh duk tempat ore, jange lupa Tuhe, agama Isle".
Mula- mula masuk USM lagi dah ajak S/U sambung master kat sana, s/u seorang yg kuat main, mujur dpt masuk UMT pun...mujur, dalam kelas depan2 cikgu zaiki yg suara mcm rimau pon tido jgk.. Tahniah la kepada Nor Hisan kerana menduduki rangking kedua pelajar cemerlang dan menaikkan Nama SEMEKAR STPM 2008.
Untuk pengetahuan sahabat ALUMNI semua, Nor Hisan telah mendapat Pointer 3.67. stpm 2008.
"saya bahagia melihat orang bahagia, apatah lagi Pokloh yang memberi semangat untuk sama2 study, Pokloh dan Chan selalu membantu saya. mereka berdua baik dan tidak lokek ilmu. semuga mereka berdua dberkati" ujar NorHisan

No comments:

Post a Comment